Airbus končí s nákladným modelom A380 superjumbo

Posledné dve dvojpodlažné budovy budú dodané v roku 2021, len 14 rokov po uvedení prvého lietadla A380 do prevádzky, keď sa Dubajské emiráty rozhodli znížiť svoje objednávky o 39 lietadiel.

aitbus
 
Znamená to neuspokojivý koniec odvážnej stávky na to, ako by v budúcnosti cestovali milióny ľudí, pretože letecké spoločnosti sa snažili zaplniť lietadlo schopné prepraviť od 500 do 850 ľudí.
 
"Bez Emirates nemá Airbus žiadne zásadné objednávky a nemá základ na udržanie výroby A380 po roku 2021," uviedol na konferencii konferenčný hovor Guillaume Faure, ktorý na jar tohto roka prešiel ako generálny riaditeľ spoločnosti Airbus z Tom Enders.
 
Airbus mal v jednom okamihu viac ako 320 objednávok pre superjumbo, ktorý má zoznamovú cenu 446 miliónov dolárov – hoci spoločnosť musela často ponúkať výrazné zľavy.
 
Analytici varovali, že Airbus by nezačal vymáhať približne 25 miliárd eur investičných a výrobných nákladov, pokiaľ by sa nepredalo aspoň 400 lietadiel a možno až 600 lietadiel.
 
Airbus sám o sebe nikdy neuviedol, koľko lietadiel potrebovalo predať, aby sa zlomil, a rastúce obavy analytikov, pretože technické problémy a oneskorenia dodávok sa hromadili.
 
letiště

Airbus A380 je schopný prenášať kdekoľvek 500 až 850 ľudí
So zníženými objednávkami od najväčšieho klienta spoločnosti A380 od spoločnosti Emirates povedal Airbus, že kniha objednávok teraz stojí len 274 lietadiel.
 
'Smutný deň'
 
Úpadok A380 je tvrdým priznaním porážky v preteku proti americkému súperovi Boeingu, ktorý ostro odmietol stávku Airbusu, že letecké spoločnosti chcú obrovské prepravcov, ktorí obsluhujú niekoľko globálnych uzlov.
 
Väčšina leteckých spoločností namiesto toho používa tradičné – a menej nákladné – lietadlá, ktoré ponúkajú viac priamych letov medzi viacerými mestami.
 
Airbus už minulý rok varoval, že program A380 by mohol byť vyradený, ak by neprišli žiadne nové objednávky.

Airbus končí s nákladným modelom A380 superjumbo
4.3 (85.71%)7