Ako profesionálny tréner a konzultant predaja a marketingu som mal možnosť spolupracovať s mnohými majiteľmi malých podnikov na rôznych otázkach týkajúcich sa predaja a marketingu. Majitelia, ktorí sa snažia udržať svoje podniky nad vodou, sa zvyčajne zapájajú do niektorých alebo všetkých nasledujúcich chýb, ktoré znižujú ziskovosť.Chyba č. 1: Nedarí sa im uvádzať na trh alebo predávať nekonzistentne.Akonáhle ste sa zaviazali vlastniť a viesť podnikanie, musíte sa rovnako zaviazať k marketingu a predaju produktov a služieb tohto podnikania. Je ťažké, ak nie nemožné, zostať a zostať ziskoví bez záväzku pokračovať v koordinovanom marketingu.Riešenie: Vždy a všade na trhu.Chyba č. 2: Neváhajú „požiadať o predaj“.Namiesto toho, aby sa zdali byť hanebné alebo nepríjemné, nechali ich prechádzať príležitosťami na vytváranie zisku. Boja sa viac o to, čo si o nich niekto myslí, než o to, aby do svojho podnikania priniesli viac peňazí. Ak je pre vás ťažké „požiadať o predaj“, môžete si byť istí, že neprinášate toľko peňazí, koľko by ste mohli.Riešenie: Cvičte so žiadosťou o predaj.Chyba č. 3: Nepožadujú pomoc alebo pomoc v oblastiach podnikania, v ktorých ich najviac potrebujú.Väčšina podnikateľov má silné stránky v konkrétnej oblasti, ale či už z dôvodu nevyhnutnosti alebo nevedomosti, často končia v oblastiach, ktoré nie sú súčasťou ich silných stránok. Ak firma nechodí tak, ako by mala, odloží alebo odloží žiadosť o pomoc. Každý deň, ktorý prechádza vašou firmou s nižšou ako maximálnou efektivitou, znamená stratu dolárov z vrecka.Riešenie: Skôr ako to skutočne potrebujete, získajte odbornú radu od právnika, účtovníka alebo iného servisného odborníka.Chyba č. 4: Nesledujú zákazníkov z minulosti.Zvyčajne je jednoduchšie reaktivovať bývalého zákazníka, ako prilákať nového. Ak pravidelne nekontaktujete s predchádzajúcimi zákazníkmi, znižujete svoj ziskovosť.Riešenie: Vyvíjajte a implementujte pravidelnú metódu na sledovanie zákazníkov.Chyba č. 5: Pravidelne nehodnotia svoje výdavky.Dôvtipní majitelia firiem pravidelne hodnotia svoje obchodné výdavky a hľadajú spôsoby, ako znížiť náklady bez zníženia kvality. Ak ste v poslednej dobe nedokončili analýzu nákladov, možno budete platiť viac, ako je potrebné, čo zníži vašu ziskovosť.Riešenie: Aspoň raz za štvrťrok preskúmajte výdavky a podľa potreby vyjednajte úpravy.Chyba č. 6: Utrácajú veľké sumy za lesklé, hladké marketingové materiály a očakávajú, že sa do nich spoločnosť vyleje bez ďalšieho úsilia.Lesklé brožúry a úhľadné marketingové materiály sú príjemným doplnkom aktívnejších foriem marketingu, ako sú stretnutia s ľuďmi, volanie ľudí a rozhovory s ľuďmi. Brožúry a vizitky, bez ohľadu na to, ako krásne, nenahrádzajú priamy kontakt. Ak míňate peniaze skôr na honosné marketingové materiály než na priamy marketing, budete menej ziskový, ako by ste mohli byť.Riešenie: Vezmite tieto lesklé brožúry a pri najbližšej možnej príležitosti ich odovzdajte priamo ľuďom.