Šošovicové placky ako skvelý tip na diétny obed

Výborným tipom ako schudnúť je častejšia konzumácia strukovín. Práve šošovica by iste nemala vo vašom jedálničku chýbať, ak chcete zdravo žiť a zhodiť zopár kíl. Má vysoký obsah bielkovín a nízky glykemický obsah. Navyše zasýti na niekoľko hodín bez výčitiek svedomia. Receptov zo šošovice sú milióny. Dá sa konzumovať samostatne, ale aj pridávať do rôznych jedál. Neobsahuje skoro žiadny tuk, ale zdrojom energie sú u nej uhľohydráty a bielkoviny.

čočka

Okrem toho, že vám pomáha udržiavať správnu líniu, je aj pomocníkom pri rôznych zdravotných problémoch. Šošovica pomáha vášmu srdcu, znižuje riziko kardiovaskulárnych ochorení. Obsah kyseliny listovej a horčíka v nej pôsobia blahodarne na cievy. Obsahuje množstvo železa a tým pomáha pri anémii. Vďaka vysokému obsahu vlákniny vám nebude hroziť žiadna zápcha. Pomocou šošovice zlepšíte aj výsledky cholesterolu, ktorý na seba naviaže a tým pádom ho vylúčite v stolici. Ak sa cítite často unavený, zaraďte šošovicu do svojho jedálnička pravidelne. Železo v nej obsiahnuté pomáha krvinkám prenášať kyslík do celého organizmu. Okrem toho šošovica obsahuje proteíny, vitamíny B1, B6, horčík, železo, draslík, zinok a meď. V neposlednom rade je šošovica lacná a nezaťaží tak ani vašu peňaženku.

Zo šošovice sa dajú uvariť skvelé šošovicové placky. Očistenú šošovicu dajte na niekoľko hodín do vody. Po jej zmäknutí ju uvarte a pomeľte spolu s cesnakom a cibuľou. Zmes okoreňte podľa chuti, pridajte vajíčka a strúhanku a dobre premiešajte. Zo zmesi vytvorte placky, ktoré obalíte a vysmážate na oleji z oboch strán. Ak chcete zdravší variant placiek, môžete ich aj upiecť v rúre na papieri na pečenie.

olivy

Ďalšou možnosťou sú placky zo šošovice a cukety. Opäť necháme šošovicu zmäknúť a uvaríme ju vo vode. Cuketu nakrájame na jemno a osolíme. Po malej chvíľke ju vyžmýkame od nadbytočnej vody a dáme do misky, do ktorej pridáme jemné ovsené vločky, vajíčko, cesnak, olej, korenie podľa chuti a šošovicu. Zmes premiešame a necháme chvíľku stáť, aby sa ingrediencie spojili. Následne vyformujeme placky, ktoré pečieme v rúre na papieri na pečenie.

4.1
14