Zaujímavé fakty o internetových stránkach, o ktorých ste netušili

Ak ste webový dizajnér či pracujete v oblasti online stránok, určite vám údaje o obyčajach vašich zákazníkov skutočne prídu vhod. Vedieť čo kde vložiť, a čo čitateľov púta najviac, je základom úspechu. Naopak ak ste len užívateľ, niektoré z týchto zaujímavostí vás určite prekvapia, pretože pravdepodobne si ani neuvedomujete, že ich sami robíte.surfovanie po internete.jpg
1. Spôsob prezerania
Ľudia začnú s najväčšou pravdepodobnosťou skenovať váš blog z pravého horného rohu a odtiaľ postupovať v takzvanom „F vzore“. Jednoducho sme tak naučený. Takisto z toho vyplýva, že reklamy v hornej a ľavej oblasti získavajú oveľa viac kliknutí, ako napríklad tie v pravo a dole.
Ďalšie štatistiky ukázali, že návštevník má tendenciu posúvať sa viac a viac na dol, za cieľom prezerania ďalšieho obsahu. Preto dlhé stránky, ktoré sa ťahajú takpovediac do nekonečna, sú také populárne. V neposlednom rade sú tu časti ako prehľad obsahu a ďalšie interaktívne možnosti či tlačidlá. A platí že čím stručnejšie pomenovania, tým lepšie.
2. Zvyky čitateľa
To, že nás v prvom rade upútajú nadpisy, nie je ničím neočakávaným. Preto je treba aby boli čo najjasnejšie, alebo ako sa dnes často stáva, tak zvláštne a medializované, až na ne jednoducho musíte kliknúť. Čo ste však možno nevedeli je, že všetky tie ozdobné štýly písma ľudia rovno ignorujú. Táto snaha o lepší efekt prosto nefunguje.internetová stránka.png
Jeden z princípov, ktorý si môžete aj vy na sebe vyskúšať, je, že krátke odseky sú bez výnimky praktickejšie než dlhé. Náš rozsah pozornosti je čoraz menší, a naozaj nikomu sa nechcú čítať dlhé paragrafy. Väčšina si ich len zbežne pozrie, niektorý si ich ani nevšímajú. To platí pri písaní celkovo. Ak sa dá, rozdeľte text na časti, kde sa len dá. Čitatelia prečítajú radšej 10 štvorriadkových odsekov, než 4 desaťriadkové.
3. Obrázky
No a nakoniec umelecká stránka veci. Ostré, jasné a vizuálne príjemné fotky sú samozrejmosť. Naproti textu, tu platí, že čím väčšie, tým lepšie. Niekedy sa oplatí aj riskovať s niečím odvážnym, no netreba to preháňať. Nezakladajte si však na nich. Zaujať môže, návštevníkov však viac zaujíma obsah. Občas sa stane že ich očami len preletia a idú rovno k samotnému článku.